פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
בספרות האקדמית בתחום התקשורת מוגדרת הטלוויזיה כמדיום ''קר'' מבחינת המעורבות הנדרשת מן הצופה אל מול המדיום. בטכנולוגיה של טושיבה המדיום עכשיו הוא גם שטוח, לפחות מבחינת המסך. לפי המחיר - הקר והשטוח שייך רק לעשירים. ואכן, קהל היעד המוגדר לטלוויזיות העתיד של טושיבה נכלל ב''מועדון המאיון העליון'' הראוי ל''דרמטיק ויז'ן'', כדי לראות יותר טוב את שלט הערוצים.
מעל שלטי החוצות רואים לאחרונה יותר ויותר כבשים רועות סביב מכשירי טושיבה, כהקדמה לקמפיין המתוכנן. באמצעות מערך פרסום ומכירות כוללני ואגרסיבי מתכננת טושיבה בשנת 1994 להשתלט על 10% משוק הטלוויזיות בישראל ועל נתח של 20% משוק טלוויזיות היוקרה. היקף זה כולל את כל מגוון הגדלים: מ-14 אינטש לחדר השינה ועד דגמי הענק של 34 אינטש.
החידושים והפיתוחים בתחום הטלוויזיה והוידאו, הוצגו בכנס ''טושיבה 94'' שנערך לאחרונה, בהשתתפות משלחת מטעם טושיבה העולמית. כמו כן השתתפו מנכ''ל ''כור'' בני גאון, יו''ר ''חברת חוסן'' סבינועם אביבי ומנכ''ל ''חוסן'' ישראל גל. כולם כמובן חתני השמחה: חברת חוסן, נציגת טושיבה בישראל, נשלטת על ידי חברת כור תעשיות (50% - השאר בבעלות פרטית). מוזמני הכנס היו נציגי רשתות השיווק והקמעונאות, רשתות מכשירי החשמל וסוחרים מהענף. כלומר, כל אלה שדרכם ובאמצעותם ימומש כיבוש נתח השוק המתוכנן.
הטלוויזיה, שכבר עשור שלם נראית ונשמעת אותו הדבר, הגיע כנראה שוב לשלב הרענון הטכנולוגי. הפעם זה בא לידי ביטוי בסידרה של חידושים המופנים כמעט אל כל החושים המשתתפים בחגיגה: חוש הראייה: מסך SUPER 3 שטוח המאפשר תמונה חדה מכל זווית וכן טכנולוגיה של מעגלים אלקטרוניים לשיפור וחידוד התמונה אפילו בקצוות הרחוקים של המסך. חוש השמיעה: מערכת ייחודית של רמקולים המביאה לפיזור טבעי של הצלילים עם אפקט של החזר קול מקירות הבית. חוש החיסכון: הטלוויזיה החדשה, על אף כל השיכלולים חסכונית בצריכת החשמל אפילו יותר מהמכשירים המקובלים כיום.
עד כאן התוכניות של חוסן, אשר בנוסף לטושיבה מייצגת בישראל גם את ''הובר'' (שואבי אבק, מכונות כביסה, תנורי בישול ואפיה, ובשנה הקרובה גם מיקרוגל, מייבשי כביסה ומדיחי כלים). וגם את ''דימפלקס'' הבריטית מייצגת חוסן, אבל אני מעוניין לחזור רגע לטושיבה. אולי לא כל מי שקונה טלוויזיה מודע לכך, אבל מדובר באימפריה בעלת היקף מכירות של 40 מיליארד דולר בשנת 1993. לא הכל בתחום הטלוויזיות והמכשירים הביתיים. יש גם מערכות תקשורת וטלקומוניקציה, מוצרי אלקטרוניקה כבדה ומכונות. הפריסה של טושיבה, עם סניפים בכל יבשות העולם, כשהיא מצטרפת על גבי המפה של אימפריות יפניות נוספות, נותנת חומר נוסף למחשבה על מה שניתן לעשות מקבוצת איים עם עיניים מלוכסנות. ולמה זה לא קורה בארץ קטנה עם שפם.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
בספרות האקדמית בתחום התקשורת מוגדרת הטלוויזיה כמדיום ''קר'' מבחינת המעורבות הנדרשת מן הצופה אל מול המדיום. בטכנולוגיה של טושיבה המדיום עכשיו הוא גם שטוח, לפחות מבחינת המסך. לפי המחיר - הקר והשטוח שייך רק לעשירים. ואכן, קהל היעד המוגדר לטלוויזיות העתיד של טושיבה נכלל ב''מועדון המאיון העליון'' הראוי ל''דרמטיק ויז'ן'', כדי לראות יותר טוב את שלט הערוצים.
מעל שלטי החוצות רואים לאחרונה יותר ויותר כבשים רועות סביב מכשירי טושיבה, כהקדמה לקמפיין המתוכנן. באמצעות מערך פרסום ומכירות כוללני ואגרסיבי מתכננת טושיבה בשנת 1994 להשתלט על 10% משוק הטלוויזיות בישראל ועל נתח של 20% משוק טלוויזיות היוקרה. היקף זה כולל את כל מגוון הגדלים: מ-14 אינטש לחדר השינה ועד דגמי הענק של 34 אינטש.
החידושים והפיתוחים בתחום הטלוויזיה והוידאו, הוצגו בכנס ''טושיבה 94'' שנערך לאחרונה, בהשתתפות משלחת מטעם טושיבה העולמית. כמו כן השתתפו מנכ''ל ''כור'' בני גאון, יו''ר ''חברת חוסן'' סבינועם אביבי ומנכ''ל ''חוסן'' ישראל גל. כולם כמובן חתני השמחה: חברת חוסן, נציגת טושיבה בישראל, נשלטת על ידי חברת כור תעשיות (50% - השאר בבעלות פרטית). מוזמני הכנס היו נציגי רשתות השיווק והקמעונאות, רשתות מכשירי החשמל וסוחרים מהענף. כלומר, כל אלה שדרכם ובאמצעותם ימומש כיבוש נתח השוק המתוכנן.
הטלוויזיה, שכבר עשור שלם נראית ונשמעת אותו הדבר, הגיע כנראה שוב לשלב הרענון הטכנולוגי. הפעם זה בא לידי ביטוי בסידרה של חידושים המופנים כמעט אל כל החושים המשתתפים בחגיגה: חוש הראייה: מסך SUPER 3 שטוח המאפשר תמונה חדה מכל זווית וכן טכנולוגיה של מעגלים אלקטרוניים לשיפור וחידוד התמונה אפילו בקצוות הרחוקים של המסך. חוש השמיעה: מערכת ייחודית של רמקולים המביאה לפיזור טבעי של הצלילים עם אפקט של החזר קול מקירות הבית. חוש החיסכון: הטלוויזיה החדשה, על אף כל השיכלולים חסכונית בצריכת החשמל אפילו יותר מהמכשירים המקובלים כיום.
עד כאן התוכניות של חוסן, אשר בנוסף לטושיבה מייצגת בישראל גם את ''הובר'' (שואבי אבק, מכונות כביסה, תנורי בישול ואפיה, ובשנה הקרובה גם מיקרוגל, מייבשי כביסה ומדיחי כלים). וגם את ''דימפלקס'' הבריטית מייצגת חוסן, אבל אני מעוניין לחזור רגע לטושיבה. אולי לא כל מי שקונה טלוויזיה מודע לכך, אבל מדובר באימפריה בעלת היקף מכירות של 40 מיליארד דולר בשנת 1993. לא הכל בתחום הטלוויזיות והמכשירים הביתיים. יש גם מערכות תקשורת וטלקומוניקציה, מוצרי אלקטרוניקה כבדה ומכונות. הפריסה של טושיבה, עם סניפים בכל יבשות העולם, כשהיא מצטרפת על גבי המפה של אימפריות יפניות נוספות, נותנת חומר נוסף למחשבה על מה שניתן לעשות מקבוצת איים עם עיניים מלוכסנות. ולמה זה לא קורה בארץ קטנה עם שפם.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.